fredag 16 mars 2012

Keep moving

Mannen i huset var hemma idag. Vid ett väl valt tillfälle lade vi ner bebis i bärsjalen och gav oss ut på en cykeltur. Om bebis bara gillade att sitta i sjalen när han inte sov skulle tid för trädgårdsarbetet inte vara något problem men han verkar se den som endast som sovplats. Han sover bra där i - om man är i rörelse. Tidigare i veckan provade jag att jobba i trädgården med honom sovande i sjalen och kan bara konstatera att det inte matchade hans idé om rörelse. Cykla däremot gjorde det och vi var ute ganska länge. Först till lokala plantshopen och spanade. Sedan vidare till mataffären.

På eftermiddagen kom jag ut en sväng i trädgården när bebis var med pappa. I kanske en halvtimme fixade jag ute. Jag är bra på att göra 5 minuter lite här och där, kanske lite för bra... Ibland är det många grejer på gång samtidigt. Fixade så att det ska vara lite lättare att gå ut en kort stund (antar att det kommer bli många korta stunder). Ställde bla en korg på trappan med de verktyg jag använder mest.

Snart dags att klippa ner lavendelhäcken. Vår ser nästan ut såhär men vi har den bara på ena sidan om grusgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar